Przegląd komunikatów prasowych
Ustawa o nostryfikacji w Niemczech wprowadza jednolity i przejrzysty proces uznawania wykształcenia. Centralną rolę w procesie uznawania pełni Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen (ZAB), która porównuje wasze zagraniczne wykształcenie z niemieckimi standardami.
Parlament Europejski ostatecznie zatwierdził zmiany w przepisach dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej. Podczas wtorkowego głosowania w Parlamencie Europejskim za przyjęciem zmian opowiedziało się 511 europosłów, przeciw było 87 parlamentarzystów.
Od stycznia 2026 roku minimalna stawka godzinowa w Niemczech wzrośnie z 12,82 euro (ok. 54 zł) do 13,90 euro (ok. 59 zł) za godzinę. Przy pełnym etacie oznacza to miesięczne wynagrodzenie 2224 euro, czyli prawie 9404 zł.
Na rynku pracy panuje obecnie bardzo mała dynamika. Na początku roku bezrobocie z powodów sezonowych wyraźnie wzrosło i ponownie przekroczyło granicę trzech milionów. (Andrea Nahles, prezes BA)
Federalny rząd uchwalił piąte rozporządzenie o dostosowaniu płacy minimalnej. Ustawowa płaca minimalna od 1 stycznia 2026 wzrosła do 13,90 euro za godzinę.
Sytuacja w drogowym transporcie towarowym wciąż się pogarsza. Tylko w Niemczech brakuje ponad 70 000 kierowców ciężarówek, co ma odczuwalne skutki dla logistyki, gospodarki i zaopatrzenia.